Tältä sivulta löydät Ajankohtaista tietoa ja tiedotteita Xonetilta. Kaikki Palveluitamme koskevat tiedotteet löytyvät täältä sekä myös mahdolliset palveluitamme koskevat katkokset sekä huoltotoimenpiteet pyritään ilmoittamaan tällä sivulla. |
Haluamme kiittää asiakkaitamme sekä yhteistyökumppaneitamme lämpimästi kuluneesta vuodesta ja toivottaa teille mitä parhainta joulua sekä onnea ja menestystä uudelle vuodelle 2017!
Vuosi 2017 tuo mukanaan suuria uudistuksia sillä tulemme julkaisemaan täysin uuden sivuston ja hallintajärjestelmät, joka yhdistää nykyiset Xonet.fi ja Xonet.eu sivustot yhdeksi kokonaisuudeksi. Samalla uudistamme myös palveluvalikoimaamme.
13.12.2016 - saturnus.xonet.fi palvelimen vikatilanneViime yönä saturnus.xonet.fi palvelimelle tehtiin suunniteltu bios-päivitys, jonka jälkeen palvelin ei enää jostain syystä käynnistynytkään normaalisti. Tämä aiheutti katkoksen kaikille kyseisellä palvelimella sijaitseville sivustoille noin klo. 14.00 asti kun palvelin saatiin taas toimintaan. Ongelma ei vaikuttanut Xonet.fi sähköpostipalvelun tai nimipalveluiden toimintaan vaan ainoastaan saturnus.xonet.fi palvelimella sijaitseviin kotisivuihin.
Palvelimen bios-versiota ei saatu yrityksistä huolimatta palautettua tai korjattua, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi palvelimen emolevyn vaihtaminen kokonaan uuteen. Uusi emolevy löytyi Helsingistä ja palvelin kuljetettiin kiireellisesti Helsinkiin emolevyn vaihtoa varten heti aikaisin aamulla. Palvelin saatiin takaisin Turun konesaliin ja verkkoon sekä toimintaan noin klo. 14.00, jonka jälkeen palvelin ja kaikki palvelimella sijaitsevat sivustot ovat jälleen toimineet normaalisti. Pahoittelut tämän vikatilanteen aiheuttamasta häiriöstä!
1.11.2016 - Uudistamme parhaillaan sivustoamme ja palveluitammeTulemme lähiaikoina uudistamaan sivustomme sekä tarjoamamme palvelut ja yhdistämme nykyiset Xonet.fi ja Xonet.eu sivustot yhdeksi kokonaisuudeksi, jonka jälkeen löydät kaikki palvelumme sekä hallintasivustot yhdestä paikasta.
Tätä muutosta silmällä pitäen olisi hyvä tarkistaa, että palveluihimme asetetut yhteystiedot ja sähköpostiosoitteet ovat ajantasalla. Suosittelemme tarkistamaan ainakin, että Xonet.fi dns-hallintasivuilla sekä Xonet.eu yhteystiedoissa on ajantasainen ja toimiva sekä mielellään sama sähköpostiosoite.
Tiedotamme tästä muutokset asiakkaillemme vielä tarkemmin sähköpostitse. Mahdolliset kysymykset voit lähettää sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@xonet.fi.
15.9.2016 - Häiriöitä Xonet.eu nimipalvelimien toiminnassa | Disruptions in our Xonet.eu DNS servicesMassiivinen DDoS hyökkäys xonet.eu nimipalvelimia vastaan aiheuttaa häiriöitä xonet.eu nimipalvelimien toiminnassa ja tämä saattaa aiheuttaa häiriöitä palveluiden (nettisivut, sähköposti) toiminnassa. Palveluntarjoajamme yrittää ratkaista ongelmaa parhaillaan konesalitarjoajien kanssa, mutta mitään tarkkaa arviota ongelman korjaantumisesta emme valitettavasti tässä vaiheessa pysty antamaan. Pahoittelut häiriöstä!
Xonet.fi nimipalvelimet toimivat täysin normaalisti eli hyökkäys vaikuttaa ainoastaan xonet.eu nimipalvelimiin.
We are currently facing a massive DDoS attack on our Xonet.eu DNS servers, on account of which the DNS records (A, MX, PTR, etc...) could not be fetched. Our service provide is currently working in co-ordination with the data center to mitigate this attack as soon as possible. Unfortunately we dont currently have any estimate about when this problems is solved, but we try to fix this as soon as possible. Sorry for the inconvenience!
Xonet.fi nameservers are working normally so the attack affects only to xonet.eu nameservers.
PÄIVITYS 17:45 Olemme ottaneet käyttöön uusia varapalvelimia, joiden avulla Xonet.eu nimipalvelut saatiin palautettua osittain toimintaan. Tällä hetkellä nimipalvelut toimivat jo täysin normaalisti. Hyökkäyksen mitigointia kuitenkin jatketaan edelleen ja seuraamme tilannetta tarkasti sekä pyrimme palauttamaan loputkin nimipalvelimet toimintaan mahdollisimman nopeasti. Pahoittelut vielä kerran hyökkäyksen aiheuttamasta häiriöstä!
UPDATE 17:45 We have added new backup servers to our dns infrastrcuture and this resulted in partial restoration of the DNS services and currently our DNS services are working correctly. We are however still continuing to mitigate the ongoing attack and trying to restore full operation for all the rest of our nameservers. We sincerely apologize for the inconvenience caused because of this DDoS attack!
5.9.2016 -.FI-verkkotunnusten rekisteröinti ja hallinta kauttammeToimimme Viestintäviraston verkkotunnusvälittäjänä. .FI verkkotunnusten uudistaminen ja rekisteröiminen maksaa meidän kautta 12 € / vuosi (+alv 24%) ja verkkotunnukset voi rekisteröidä/uudistaa kerrallaan 1-5v ajalle. Nimipalvelimet web-pohjaisella dns-hallintapalvelulla sisältyvät myös palvelun hintaan.
Otamme lähiaikoina käyttöön täysin uudet hallintasivut, joilta myös .FI-verkkotunnuksien hallinta tapahtuu jatkossa (kuten kaikkien muiden palveluiden hallinta jatkossa keskitetysti). Siihen asti kunnes nämä uudet hallintasivut avataan, niin voitte ottaa yhteyttä suoraan sähköpostitse mikäli .FI-verkkotunnuksillenne pitää tehdä jotain muutoksia (dns-tietoja voitte muokata nykyisestä dns-hallinnasta kuten aikaisemminkin). Ilmoittakaa myös sähköpostitse mikäli haluat uudistaa nykyisiä verkkotunnuksiasi tai rekisteröidä uusia. Ennen uuden järjestelmän käyttöönottoa muistutamme sähköpostitse vanhenevista verkkotunnuksista.
Uusien .FI-verkkotunnusten rekisteröinti onnistuu tällä hetkellä helpoiten sähköpostitse ottamalla yhteyttä osoitteeseen: myynti@xonet.fi.
15.6.2016 - TÄRKEÄ TIEDOTE: .FI verkkotunnus uudistuu 5.9.2016.FI verkkotunnus uudistuu 5.9.2016, jonka jälkeen .FI-verkkotunnusten rekisteröinti, uudistaminen ja muutokset tulee tehdä verkkotunnusvälittäjän kautta. Tästä muutoksesta löytyy tarkemmin tietoa Viestintäviraston verkkotunnuspalvelun sivuilta osoitteesta: https://domain.fi.
Tähän muutokseen tulee valmistautua niin, että olemassa olevat verkkotunnukset tulee kytkeä tulevan välittäjän alaisuuteen. Me toimimme .FI verkkotunnusten välittäjänä 5.9.2016 alkaen ja mikäli sinulla on olemassa olevia palveluita meiltä, niin verkkotunnus on myös tässä vaiheessa järkevintä kytkeä meidän alaisuuteen.
Mikäli olette tilanneet verkkotunnuksen meiltä ja olemme rekisteröineet sen puolestanne, niin verkkotunnus on jo kytkettynä meidän hallintaan eikä vaadi muita muutoksia. Jos sen sijaan olet rekisteröinyt verkkotunnuksen itse Viestintäviraston verkkotunnuspalvelusta tai jos olet tehnyt muutoksia verkkotunnuksen tietoihin rekisteröinnin jälkeen, niin verkkotunnus tulee kytkeä meidän hallintaan.
Verkkotunnuksien kytkemistä varten pyydämme teitä lähettämään verkkotunnukset valtuutusavaimineen meille sähköpostiosoitteseen: asiakaspalvelu@xonet.fi. Suosittelemme lähettämään nämä tiedot myös mikäli olette epävarma, että onko verkkotunnus jo kytketty meidän hallintaan vai ei, jotta voimme tarkistaa asian. Verkkotunnuksen omistajuus säilyy toki teillä ja voitte koska tahansa siirtää verkkotunnuksen myös toiselle välittäjälle niin halutessanne. Tämä muutos ei maksa mitään ja se näkyy teille käytännössä vasta 5.9.2016 alkaen, jonka jälkeen kaikki rekisteröinnit ja uudistukset tulee tehdä verkkotunnusvälittäjän eli tässä tapauksessa meidän kauttamme.